Comodo SSL

BLOG

10 συμβουλές για να φτιάξεις ένα υπέροχο Εμπορικό Βιβλίο.

10 συμβουλές για να φτιάξεις ένα υπέροχο Εμπορικό Βιβλίο.

Μήπως…

  • έχεις ξεκινήσει τη συγγραφή του νέου -ή του πρώτου- βιβλίου σου, ή
  • αποφάσισες να δημοσιεύσεις το ολοκληρωμένο βιβλίο σου;

Θερμά συγχαρητήρια!!!

Όμως, είτε προχωρήσεις σε αυτοέκδοση, είτε σε έκδοση ή συνέκδοση με κάποιο εκδότη, καλό θα είναι να προσέξεις τα παρακάτω κατά τη διάρκεια της ψηφιοποίησης του βιβλίου σου. Και ψηφιοποίηση σημαίνει, είτε μετατροπή/δακτυλογράφηση του χειρόγραφού σου σε ψηφιακό αρχείο κειμένου (word), είτε απευθείας συγγραφή σε ψηφιακό αρχείο κειμένου.

Σαφώς και θα είναι πιο σίγουρη η ποιότητα της αυτοέκδοσής σου αν την εμπιστευτείς σε έναν επαγγελματία, ώστε να αποφύγεις χρονοτριβές και αστοχίες. Και σίγουρα θα έχεις καλύτερο τελικό αποτέλεσμα, είτε σκοπεύεις να εκτυπώσεις μικροποσότητα βιβλίων με σκοπό τη διανομή τους ως δείγματα σε εκδότες που ευελπιστείς να σε επιλέξουν, είτε ξεκινάς συνεργασία με εκδότη και πρέπει να του στείλεις ένα ψηφιακό αρχείο πάνω στο οποίο θα κάνει τη σελιδοποίηση -ο εκδότης-, είτε ακόμα και αν πρόκειται να δημοσιεύσεις το βιβλίο σου με απόλυτη αυτοέκδοση.

Μπορείς όμως να αφιερώσεις τον απαραίτητο χρόνο για να κάνεις μόνος σου τα παρακάτω αν κατέχεις αρκετά καλά τα προγράμματα σελιδοποίησης όπως το word ή άλλα παρεμφερεί.

  1. Δώστε προσοχή στα μεγέθη. Το μέγεθος του εμπορικού σας βιβλίου θα δώσει στον κόσμο μια ανεπαίσθητη υποσυνείδητη ένδειξη για το τι βρίσκεται μέσα. Παραδοσιακά, μικρότερα βιβλία χρησιμοποιούνται για μυθιστορήματα και παραμύθια – το μέγεθος 14 x 21 cm.
    Το μεγαλύτερο 17 x 24 cm είναι πιο κοντά στα βιομηχανικά πρότυπα για μη-μυθοπλασία, δοκίμια και απομνημονεύματα. Είναι μεσαίου μεγέθους, που έχει χώρο για φωτογραφίες ή διαγράμματα;.
  2. Το σχήμα των σελίδων. Τα εμπορικά βιβλία έχουν μορφοποίηση πορτραίτου – είναι πιο ψηλά παρά πλατιά. Αυτό σημαίνει ότι οι διατάξεις παρουσιάζουν, επίσης, εικόνες με προσανατολισμό πορτραίτου. Όταν διαλέγετε το περιεχόμενο και σχεδιάζετε τη διάταξη, θα θελήσετε να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο το κάθετο αυτό διάστημα, το οποίο είναι επίφοβο να κάνετε, αν συνήθως δημιουργείτε τις εικόνες σας σε οριζόντια μορφή. Καθώς συγκεντρώνετε το οπτικό σας περιεχόμενο, κρατήστε στην άκρη έντονα κάθετες εικόνες και αν δημιουργείτε περιεχόμενο για εμπορικό βιβλίο, κρατήστε στο μυαλό αυτόν τον προσανατολισμό.

    digital

    Χρησιμοποιείστε γραμματοσειρά τύπου Serif για μεγάλα κομμάτια κειμένου, αυξήστε το διάστημα ανάμεσα στις σειρές και γράψτε με μαύρο χρώμα.

  3. Δώστε στο περιεχόμενό σας χώρο ν’ αναπνέει. Με μικρότερες σελίδες, είναι δελεαστικό να βάζετε όσα το δυνατόν περισσότερα μπορείτε στο χώρο, αλλά τα περισσότερα όμορφα βιβλία ακολουθούν μια αντίθετα προς τη διαίσθηση τακτική: αφήνετε ξανά και ξανά αρκετό άσπρο διάστημα. Προσέχετε να μην προκαλούν σύγχυση οι σελίδες σας. Αυτές ο μικρότερες, στενότερες σελίδες χρειάζονται έναν πιο στενό εστιασμό, με γενναιόδωρα περιθώρια και λευκό διάστημα ανάμεσα στην επικεφαλίδα και το σώμα κειμένου, ανάμεσα στις εικόνες και τις σελίδες πλοήγησης.
  4. Βελτιστοποιείστε την αναγνωσιμότητα. Κάποια εμπορικά τρικ: Χρησιμοποιείστε γραμματοσειρά τύπου Serif για μεγάλα κομμάτια κειμένου, αυξήστε το διάστημα ανάμεσα στις σειρές και γράψτε με μαύρο χρώμα. Όσον αφορά το κείμενο, αυτό πρέπει να διαβάζεται διεξοδικά, υπάρχουν δοκιμασμένοι οδηγοί – κανόνες για το μάτι, που βοηθούν το κείμενο να φύγει από τη μέση και να λάμψουν οι ιδέες. “Serifs” είναι οι σημαίες που κρέμονται πάνω από τα γράμματα και προστέθηκαν, αρχικά, για να οδηγούν το μάτι, καθώς τρέχει σειρά-σειρά στη σελίδα. Παρόλο που οι τύποι Serif μπορεί να μην φαίνονται μοντέρνοι, υπάρχει λόγος που έχουν επιζήσει στην ιστορία της τυπογραφίας.
    Κάτι άλλο που δελεάζει τον αναγνώστη να διαβάσει πραγματικά, είναι το αρκετά μεγάλο διάστημα ανάμεσα στις γραμμές, το οποίο ονομάζεται “διάκενο”. Το διάκενο πρέπει να είναι 2-4 σημεία μεγαλύτερο από το μέγεθος της γραμματοσειράς. Το καλύτερό σας στοίχημα είναι να προσθέσετε περισσότερες σελίδες, οπότε σκεφτείτε καλά πριν συρρικνώσετε το μέγεθος της γραμματοσειράς ή το “διάκενο”. Και όσο μπορείτε, στo software, αλλάξτε το χρώμα του σώματος κειμένου, καθώς τίποτα δεν συναγωνίζεται τη διαύγεια και την αντίθεση ενός αληθινού μαύρου κειμένου.
  5. Προσέξτε τα περιθώριά σας. Ποικιλίες στα περιθώρια ή στο περιεχόμενο που διακόπτουν τις γραμμές περιθωρίου είναι «καταστροφικές», ιδιαίτερα σε μία αυτοέκδοση, τη στιγμή που προβάλετε την εικόνα του επαγγελματία. Διπλοτσεκάρετε ότι τα περιθώρια είναι συνεχή σελίδα ανά σελίδα και ότι κανένα περιθώριο δεν χύνεται σε αυτές. Ένας καλός τρόπος είναι να πάτε το βιβλίο ανάποδα, σελίδα-σελίδα, ελέγχοντας τις άκρες. Ακόμη και ένα λάθος με τα περιθώρια, θα ξεχωρίζει και θα σας ενοχλεί μετά την τόσο σκληρή δουλειά. Είναι καλύτερα να τα διπλο/τριπλο-τσεκάρετε πριν την εκτύπωση.
  6. Σελίδες: Το περισσότερο είναι καλύτερο. Η μορφοποίηση έχει σχεδιαστεί για μεγαλύτερο περιεχόμενο. Μην αποφύγετε να χρησιμοποιήσετε όλο το χώρο που χρειάζεστε. Επίσης, θα χρειαστείτε περισσότερες σελίδες για να έχετε επαρκή χώρο κειμένου για τη ράχη του βιβλίου σας. Αν έχετε πολύ λίγες σελίδες, η ράχη σας θα είναι πολύ στενή για τίτλο. Τα εμπορικά βιβλία φαίνονται καλύτερα στις 80-300 σελίδες.
  7. Μην ξεχάσετε τις σελίδες πλοήγησης. Θα χρειαστείτε μία σελίδα τίτλου, έναν πίνακα περιεχομένων, μια σελίδα copyright και μια εισαγωγή. Μπορεί επίσης να χρειαστείτε υλικό τέλους, με βιογραφία συγγραφέως ή πληροφορίες σχετικά με το επόμενο βιβλίο σας. Αρπάξτε από το ράφι ένα βιβλίο σαν αυτό που φτιάχνετε και βεβαιωθείτε ότι τα έχετε τακτοποιημένα όλα μέσα, σαν αυτό. Δεν χρειάζεται να το πούμε, αλλά το περισσότερο μέρος αυτής της πλοήγησης δεν μπορεί να γίνει χωρίς αρίθμηση σελίδων, οπότε, μην ξεχνάτε να τις προσθέτετε σε ένα ομοιόμορφο σημείο σε όλο το βιβλίο.
    Το Αρχοντικό του Θανάτου-Εξώφυλλο

    Θα θέλετε να είστε σίγουροι ότι έχετε αφήσει χώρο στο πίσω δεξιά μέρος όπου θα πάει το bacode.

  8. Δημιουργείστε ένα εξώφυλλο, “πιασάρικο” στο μάτι. Όλα τα βιβλία κρίνονται από τα εξώφυλλά τους, και, όσον αφορά το εξώφυλλο, το λιγότερο είναι περισσότερο. Όταν σχεδιάζετε το εξώφυλλό σας, κρατήστε το σχέδιο έντονο και απλό. Μεγάλα σχήματα, απλές εικόνες, και πολύ-πολύ καθαρό κείμενο. Όλο το κείμενο στο εξώφυλλό σας θα πρέπει να είναι χωριστά και να μην υπερκαλύπτει κάτι σημαντικό. Θα πρέπει να είναι κεντραρισμένο και ευδιάκριτο.
  9. Μην ξεχνάτε, με τα Print on Demand βιβλία, παίρνετε δωρεάν ISBN από τις εταιρίες αυτοέκδοσης και σας προσθέτουν στο οπισθόφυλλο ένα bacode, οπότε θα θέλετε να είστε σίγουροι ότι έχετε αφήσει χώρο στο πίσω δεξιά μέρος όπου θα πάει το bacode. Ανάλογα με την κλίμακα του εγχειρήματός σας, αυτό είναι ένα μέρος όπου ίσως να σκεφτείτε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός επαγγελματία σχεδιαστή.
  10. Τσεκάρετε κάθε σελίδα δις, τρις και τετράκις. Εκτυπώστε μια σελίδα ελέγχου. Ελέγξτε ξανά. Ξαναπεράστε το βιβλίο σας μπρος πίσω αρκετές φορές για αρκετές μέρες. Στείλτε το αρχείο σε έναν φίλο και πείτε του να το κοιτάξει για ορθογραφία, γραμματική και περιθώρια. Ιδανικά, εκτυπώστε και ένα αντίτυπο επιβεβαίωσης και περάστε το μπρος πίσω, μαζί με έναν φίλο. Ποτέ δεν μπορείτε να δείτε τις σελίδες του βιβλίου σας στην οθόνη όπως θα το δείτε κρατώντας το στο χέρι, οπότε, αυτό το αντίτυπο επιβεβαίωσης θα κάνει τη διαφορά. Μην παραγγείλετε πολλά αντίτυπα πριν χτενίστε το εκτυπωμένο αντίτυπο επιβεβαίωσης – αυτό θα εξαλείψει κάθε πιθανή απογοήτευση παράβλεψης ενός σημείου στίξης, τη στιγμή που το υπόλοιπο φαίνεται καταπληκτικό.

ΚΑΛΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΣ!!!

Add Comment

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.