Μάθετε τέσσερις βασικές στρατηγικές για να ξεπεράσετε την απαισιοδοξία και να προσεγγίσετε περισσότερους αναγνώστες. Είτε είστε έμπειρος συγγραφέας είτε ξεκινάτε το ντεμπούτο σας, αυτές οι συμβουλές θα σας βοηθήσουν να ξεκαθαρίσετε το μήνυμά σας, να δημιουργήσετε ουσιαστικές σχέσεις με τους αναγνώστες και να αποδεχτείτε τον ρόλο σας ως συγγραφέας/έμπορος.
Ως συγγραφέας, είναι ζωτικής σημασίας να ξεκαθαρίσετε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας και πώς το βιβλίο σας θα έχει απήχηση σε αυτό. Μόλις προσδιορίσετε τους αναγνώστες-στόχους σας, βεβαιωθείτε ότι τα μηνύματά σας είναι σαφή και συνεπή. Οι συγγραφείς μυθοπλασίας και μη λογοτεχνικών βιβλίων πρέπει να δημιουργήσουν περιεχόμενο που να έχει απήχηση στις επιθυμίες, τα συναισθήματα και τα κίνητρα του κοινού τους. Είτε μέσω των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, των email ή της περιγραφής του βιβλίου στη σελίδα πώλησής του, τα μηνύματά σας θα πρέπει να αντικατοπτρίζουν την από εσάς κατανόηση του αναγνωστικού κοινού σας.
Το μάρκετινγκ δεν είναι μόνο να ρίχνεις χρήματα σε διαφημίσεις –αν και αυτό, μπορεί να είναι μέρος του μείγματος μάρκετίνγκ σας. Αφορά επίσης στο να επενδύσεις τον χρόνο σου για να δημιουργήσεις ουσιαστικές συνδέσεις με το κοινό σου. Το να δημιουργήσετε μια λίστα email είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενισχύσετε τις σχέσεις. Μια λίστα email αφοσιωμένων μελών είναι ένα από τα πιο πολύτιμα εργαλεία στο οπλοστάσιο μάρκετινγκ ενός συγγραφέα.
Πολλοί συγγραφείς αισθάνονται άβολα να μπουν στο ρόλο του μάρκετερ, αλλά η προώθηση του βιβλίου σας δεν έχει να κάνει μόνο με την «εν ψυχρώ» πώλησή του. Έχει να κάνει με το να μοιράζεστε κάτι που σας ενδιαφέρει πολύ –την ιστορία σας, το μήνυμά σας ή τους χαρακτήρες σας– με τον κόσμο.
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να σας βοηθήσει να γράψετε το επόμενο best-seller σας; Σας προσκαλούμε σε ένα μοναδικό ταξίδι στον κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης και της δημιουργικής γραφής. ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ [ΕΠΙΛΟΓΟΣ] Λάβετε δράση: Ξεκινήστε από χαμηλά, μείνετε συνεπείς Είναι εντάξει να ξεκινήσετε κάνοντας μικρά βήματα προς τη βελτίωση του μάρκετίνγκ σας. Ακολουθούν μερικές απλές ενέργειες που μπορείτε να κάνετε από σήμερα:
Εάν ετοιμάζεστε να παρουσιάσετε το νέο βιβλίο σας και αισθάνεστε άγχος για τη διαδικασία του μάρκετινγκ βιβλίου, δεν είστε μόνοι.
Σκεφτείτε το ως εξής: Δεν θα πηγαίνατε σε μια συναυλία και θα περιμένατε ένα συγκρότημα να παίξει σε ένα άδειο δωμάτιο, σωστά; Η ίδια αρχή ισχύει και για τους συγγραφείς. Θέλετε η παρουσίαση του βιβλίου σας να συναντηθεί με ένα μαγεμένο, αφοσιωμένο κοινό και όχι από έναν κενό χώρο. Για να το κάνετε αυτό, πρέπει να καταλάβετε ποιοι είναι οι ιδανικοί αναγνώστες σας και γιατί θα ήθελαν να πάρουν βιβλίο σας.
Το να ρίχνεις πολύ «μεγάλο δίχτυ» μπορεί να είναι μεγάλο λάθος. Αντ’ αυτού, προσεγγίστε μια συγκεκριμένη ομάδα –τον στόχο σας. Κάντε στον εαυτό σας βασικές ερωτήσεις σχετικά με το κοινό σας, όπως:
Βασική λύση: Η σαφήνεια είναι κάτι περισσότερο από το να γνωρίζεις απλώς το κοινό σου. Έχει να κάνει με το να βεβαιωθείτε ότι το κοινό σας το κατανοεί –ότι τους γνωρίζεις– και ότι το βιβλίο σας έχει αυτό που αναζητά.
Ένα καλό παράδειγμα: Η συγγραφέας Μαρία Χ, έχει διαπρέψει στο να γνωρίζει και να στοχεύει το συγκεκριμένο κοινό της. Η Μαρία καταλαβαίνει ότι οι αναγνώστες της είναι λάτρεις τής φαντασίας με γρήγορους ρυθμούς, «χτίζοντας» περίπλοκους κόσμους, και που ταυτίζονται με τους χαρακτήρες. Εστιάζοντας τα μηνύματά της στα θέματα και τα στοιχεία που έχουν απήχηση στο βασικό της κοινό -όπως η περιπέτεια, η μαγεία και οι πλοκές που βασίζονται στους χαρακτήρες– η Μαρία Χ κατάφερε να συνδεθεί με τους αναγνώστες της σε βαθύτερο επίπεδο και να αυξήσει τη βάση των θαυμαστών της.
Ξεκινήστε επιλέγοντας μια πλατφόρμα όπως την Mailchimp ή και άλλες δωρεάν ή επί πληρωμή πλατφόρμες και προσφέροντας έναν «Μαγνήτη συνδρομητών*» –ίσως το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου σας– ως κίνητρο για τους δυνητικούς συνδρομητές να εγγραφούν στη λίστα σας.
Μια άλλη κρίσιμη συμβουλή: Αλληλεπιδράστε με το υπάρχον αναγνωστικό κοινό σας. Οι αναγνώστες σας μπορεί να είναι οι μεγαλύτεροι υποστηρικτές σας, γι’ αυτό διευκολύνετέ τους για τη διάδοση του βιβλίου σας. Δώστε τους στοιχεία με δυνατότητα κοινής χρήσης, όπως έτοιμα προς χρήση άρθρα και γραφικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μη φοβάστε να ζητήσετε από το κοινό σας να υποστηρίξει την νέα έκδοσή σας αφήνοντας κριτικές ή κοινοποιώντας το βιβλίο σας στους δικούς τους κύκλους.
Βασική λύση: Οι επενδύσεις δεν είναι μόνο χρήματα. Είναι χρόνος, σχέσεις και να δώσετε στους αναγνώστες σας κάτι που αξίζει να διαμοιραστεί.
Ένα καλό παράδειγμα: Η συγγραφέας μπεστ σέλερ ρομάντζων Βάσω Χ είναι ένα λαμπρό παράδειγμα του πώς η οικοδόμηση σχέσεων με τους αναγνώστες μπορεί να οδηγήσει σε διαρκή επιτυχία. Στις αρχές της καριέρας της, η Βάσω επένδυσε χρόνο στην ανάπτυξη της λίστας email, και σύνδεση με τους αναγνώστες της μέσω προσωπικών email και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Η συνεπής, αυθεντική δέσμευσή της τη βοήθησε να δημιουργήσει μια πιστή βάση θαυμαστών που συνεχίζει να την υποστηρίζει σε κάθε νέα κυκλοφορία βιβλίου της.
Οι συγγραφείς θα πρέπει να αλλάξουν νοοτροπία και να θεωρούν τον εαυτό τους ως τον καλύτερο υποστηρικτή και «συνήγορο» για το βιβλίο τους. Τελικά, ποιος ξέρει την ιστορία καλύτερα από εσάς; Ακόμα κι αν σας φαίνεται τρομακτικό στην αρχή, η προώθηση του βιβλίου σας γίνεται ευκολότερη όσο περισσότερο εξασκείτε.
Ξεκινήστε από τα χαμηλά, ίσως με μερικά βίντεο ή αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και όσο αισθάνεστε πιο άνετα, η αυτοπεποίθησή σας θα αυξάνεται. Είτε γράφετε για το βιβλίο σας, είτε μιλάτε για αυτό, είτε δημιουργείτε ένα σύντομο βίντεο, να είστε αυθεντικοί και να εστιάζετε στην ωφέλεια που μπορεί να προσφέρει το βιβλίο σας στους αναγνώστες.
Θυμηθείτε, δεν πρόκειται για εσάς –είναι για τους αναγνώστες σας και τι μπορεί να κάνει το βιβλίο σας για αυτούς.
Βασικό πακέτο: Να κατέχετε το μήνυμά σας. Είστε ο καλύτερος συνήγορος για το βιβλίο σας και οι αναγνώστες σας περιμένουν να σας ακούσουν.
Ένα καλό παράδειγμα: Ο συγγραφέας φαντασίας Brandon Sanderson είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός συγγραφέα που έχει ενστερνιστεί πλήρως τον ρόλο του ως έμπορος. Ο Brandon χρησιμοποιεί καμπάνιες Kickstarter και Croudfunding, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον δικό του ιστότοπο για να προωθήσει τα βιβλία του, δίνοντας στους αναγνώστες του πρόσβαση –πίσω από τα παρασκήνια– στη δημιουργική του διαδικασία.
Προωθώντας τα βιβλία του απευθείας στο κοινό του, ο Brandon συγκέντρωσε πάνω από 40 εκατομμύρια δολάρια στο Kickstarter για τα ειδικής έκδοσης βιβλία του, αποδεικνύοντας ότι οι συγγραφείς μπορούν να επιτύχουν, αν περάσουν το μήνυμά τους και εφαρμόσουν το απαιτούμενο μάρκετινγκ με αυτοπεποίθηση.
Στο webinar “Author AI Assistant Masterclass“, θα ανακαλύψετε ένα σύνολο ισχυρών, δωρεάν εργαλείων που θα σας βοηθήσουν σε κάθε στάδιο της συγγραφικής σας διαδρομής.
Τι θα μάθετε:
Μαγνήτης συνδρομητών είναι ένας όρος μάρκετινγκ για ένα δωρεάν αντικείμενο ή υπηρεσία που παραχωρείται με σκοπό τη συλλογή στοιχείων επικοινωνίας. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι δοκιμαστικές συνδρομές, δείγματα, ηλεκτρονικά ενημερωτικά δελτία και δωρεάν συμβουλές. Οι έμποροι τους χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν δυνητικούς πελάτες.
Η οικοδόμηση αυτών των συνδέσεων χρειάζεται χρόνο, αλλά αποδίδει μακροπρόθεσμα. Το κλειδί είναι να δημιουργείτε συνεπές περιεχόμενο και να επικοινωνείτε τακτικά με το κοινό σας. Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ένα προσωπικό ιστολόγιο –όπως αυτό που σας προσφέρουν ΔΩΡΕΑΝ οι Εκδόσεις Λευκό Μελάνι– για να μοιραστείτε περιεχόμενο που ευθυγραμμίζεται με τα θέματα του βιβλίου σας, προσελκύοντας τους αναγνώστες σε μια συζήτηση που να υπερβαίνει την απλή προώθηση.
Add Comment