Comodo SSL

BLOG

  • ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ

4 Βασικές Στρατηγικές Μάρκετινγκ Βιβλίου: Πως να παρουσιάσετε στο κοινό το νέο βιβλίο σας.

Εάν ετοιμάζεστε να παρουσιάσετε το νέο βιβλίο σας και αισθάνεστε άγχος για τη διαδικασία του μάρκετινγκ βιβλίου, δεν είστε μόνοι.

Μάθετε τέσσερις βασικές στρατηγικές για να ξεπεράσετε την απαισιοδοξία και να προσεγγίσετε περισσότερους αναγνώστες. Είτε είστε έμπειρος συγγραφέας είτε ξεκινάτε το ντεμπούτο σας, αυτές οι συμβουλές θα σας βοηθήσουν να ξεκαθαρίσετε το μήνυμά σας, να δημιουργήσετε ουσιαστικές σχέσεις με τους αναγνώστες και να αποδεχτείτε τον ρόλο σας ως συγγραφέας/έμπορος.

  1. Σαφήνεια: Γνωρίστε το κοινό σας και το μήνυμά σας

Σαφήνεια - μάρκετινγκ βιβλίου

Ως συγγραφέας, είναι ζωτικής σημασίας να ξεκαθαρίσετε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας και πώς το βιβλίο σας θα έχει απήχηση σε αυτό.
Σκεφτείτε το ως εξής: Δεν θα πηγαίνατε σε μια συναυλία και θα περιμένατε ένα συγκρότημα να παίξει σε ένα άδειο δωμάτιο, σωστά; Η ίδια αρχή ισχύει και για τους συγγραφείς. Θέλετε η παρουσίαση του βιβλίου σας να συναντηθεί με ένα μαγεμένο, αφοσιωμένο κοινό και όχι από έναν κενό χώρο. Για να το κάνετε αυτό, πρέπει να καταλάβετε ποιοι είναι οι ιδανικοί αναγνώστες σας και γιατί θα ήθελαν να πάρουν βιβλίο σας.
Το να ρίχνεις πολύ «μεγάλο δίχτυ» μπορεί να είναι μεγάλο λάθος. Αντ’ αυτού, προσεγγίστε μια συγκεκριμένη ομάδα –τον στόχο σας. Κάντε στον εαυτό σας βασικές ερωτήσεις σχετικά με το κοινό σας, όπως:

  • Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν;
  • Πού κάνουν παρέα; Τόσο διαδικτυακά όσο και φυσικά.
  • Τι ερωτήσεις κάνουν;
  • Πώς μπορεί το βιβλίο σας να προσφέρει τις λύσεις ή την ψυχαγωγία που λαχταρούν;

Μόλις προσδιορίσετε τους αναγνώστες-στόχους σας, βεβαιωθείτε ότι τα μηνύματά σας είναι σαφή και συνεπή. Οι συγγραφείς μυθοπλασίας και μη λογοτεχνικών βιβλίων πρέπει να δημιουργήσουν περιεχόμενο που να έχει απήχηση στις επιθυμίες, τα συναισθήματα και τα κίνητρα του κοινού τους. Είτε μέσω των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, των email ή της περιγραφής του βιβλίου στη σελίδα πώλησής του, τα μηνύματά σας θα πρέπει να αντικατοπτρίζουν την από εσάς κατανόηση του αναγνωστικού κοινού σας.
Βασική λύση: Η σαφήνεια είναι κάτι περισσότερο από το να γνωρίζεις απλώς το κοινό σου. Έχει να κάνει με το να βεβαιωθείτε ότι το κοινό σας το κατανοεί –ότι τους γνωρίζεις– και ότι το βιβλίο σας έχει αυτό που αναζητά.
Ένα καλό παράδειγμα: Η συγγραφέας Μαρία Χ, έχει διαπρέψει στο να γνωρίζει και να στοχεύει το συγκεκριμένο κοινό της. Η Μαρία καταλαβαίνει ότι οι αναγνώστες της είναι λάτρεις τής φαντασίας με γρήγορους ρυθμούς, «χτίζοντας» περίπλοκους κόσμους, και που ταυτίζονται με τους χαρακτήρες. Εστιάζοντας τα μηνύματά της στα θέματα και τα στοιχεία που έχουν απήχηση στο βασικό της κοινό -όπως η περιπέτεια, η μαγεία και οι πλοκές που βασίζονται στους χαρακτήρες– η Μαρία Χ κατάφερε να συνδεθεί με τους αναγνώστες της σε βαθύτερο επίπεδο και να αυξήσει τη βάση των θαυμαστών της.

  1. Επένδυση: Δημιουργήστε σχέσεις με τους αναγνώστες

Επένδυση - μάρκετινγκ βιβλίου

Το μάρκετινγκ δεν είναι μόνο να ρίχνεις χρήματα σε διαφημίσεις –αν και αυτό, μπορεί να είναι μέρος του μείγματος μάρκετίνγκ σας. Αφορά επίσης στο να επενδύσεις τον χρόνο σου για να δημιουργήσεις ουσιαστικές συνδέσεις με το κοινό σου. Το να δημιουργήσετε μια λίστα email είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενισχύσετε τις σχέσεις. Μια λίστα email αφοσιωμένων μελών είναι ένα από τα πιο πολύτιμα εργαλεία στο οπλοστάσιο μάρκετινγκ ενός συγγραφέα.
Ξεκινήστε επιλέγοντας μια πλατφόρμα όπως την Mailchimp ή και άλλες δωρεάν ή επί πληρωμή πλατφόρμες και προσφέροντας έναν «Μαγνήτη συνδρομητών*» –ίσως το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου σας– ως κίνητρο για τους δυνητικούς συνδρομητές να εγγραφούν στη λίστα σας. 

Μαγνήτης συνδρομητών είναι ένας όρος μάρκετινγκ για ένα δωρεάν αντικείμενο ή υπηρεσία που παραχωρείται με σκοπό τη συλλογή στοιχείων επικοινωνίας. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι δοκιμαστικές συνδρομές, δείγματα, ηλεκτρονικά ενημερωτικά δελτία και δωρεάν συμβουλές. Οι έμποροι τους χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν δυνητικούς πελάτες.
Η οικοδόμηση αυτών των συνδέσεων χρειάζεται χρόνο, αλλά αποδίδει μακροπρόθεσμα. Το κλειδί είναι να δημιουργείτε συνεπές περιεχόμενο και να επικοινωνείτε τακτικά με το κοινό σας. Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ένα προσωπικό ιστολόγιοόπως αυτό που σας προσφέρουν ΔΩΡΕΑΝ οι Εκδόσεις Λευκό Μελάνι– για να μοιραστείτε περιεχόμενο που ευθυγραμμίζεται με τα θέματα του βιβλίου σας, προσελκύοντας τους αναγνώστες σε μια συζήτηση που να υπερβαίνει την απλή προώθηση.
Μια άλλη κρίσιμη συμβουλή: Αλληλεπιδράστε με το υπάρχον αναγνωστικό κοινό σας. Οι αναγνώστες σας μπορεί να είναι οι μεγαλύτεροι υποστηρικτές σας, γι’ αυτό διευκολύνετέ τους για τη διάδοση του βιβλίου σας. Δώστε τους στοιχεία με δυνατότητα κοινής χρήσης, όπως έτοιμα προς χρήση άρθρα και γραφικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μη φοβάστε να ζητήσετε από το κοινό σας να υποστηρίξει την νέα έκδοσή σας αφήνοντας κριτικές ή κοινοποιώντας το βιβλίο σας στους δικούς τους κύκλους.
Βασική λύση: Οι επενδύσεις δεν είναι μόνο χρήματα. Είναι χρόνος, σχέσεις και να δώσετε στους αναγνώστες σας κάτι που αξίζει να διαμοιραστεί.
Ένα καλό παράδειγμα: Η συγγραφέας μπεστ σέλερ ρομάντζων Βάσω Χ είναι ένα λαμπρό παράδειγμα του πώς η οικοδόμηση σχέσεων με τους αναγνώστες μπορεί να οδηγήσει σε διαρκή επιτυχία. Στις αρχές της καριέρας της, η Βάσω επένδυσε χρόνο στην ανάπτυξη της λίστας email, και σύνδεση με τους αναγνώστες της μέσω προσωπικών email και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Η συνεπής, αυθεντική δέσμευσή της τη βοήθησε να δημιουργήσει μια πιστή βάση θαυμαστών που συνεχίζει να την υποστηρίζει σε κάθε νέα κυκλοφορία βιβλίου της.

  1. Νοοτροπία: Μπείτε στο ρόλο σας ως έμπορος

Νοοτροπία - μάρκετινγκ βιβλίου

Πολλοί συγγραφείς αισθάνονται άβολα να μπουν στο ρόλο του μάρκετερ, αλλά η προώθηση του βιβλίου σας δεν έχει να κάνει μόνο με την «εν ψυχρώ» πώλησή του. Έχει να κάνει με το να μοιράζεστε κάτι που σας ενδιαφέρει πολύ –την ιστορία σας, το μήνυμά σας ή τους χαρακτήρες σας– με τον κόσμο.
Οι συγγραφείς θα πρέπει να αλλάξουν νοοτροπία και να θεωρούν τον εαυτό τους ως τον καλύτερο υποστηρικτή και «συνήγορο» για το βιβλίο τους. Τελικά, ποιος ξέρει την ιστορία καλύτερα από εσάς; Ακόμα κι αν σας φαίνεται τρομακτικό στην αρχή, η προώθηση του βιβλίου σας γίνεται ευκολότερη όσο περισσότερο εξασκείτε.
Ξεκινήστε από τα χαμηλά, ίσως με μερικά βίντεο ή αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και όσο αισθάνεστε πιο άνετα, η αυτοπεποίθησή σας θα αυξάνεται. Είτε γράφετε για το βιβλίο σας, είτε μιλάτε για αυτό, είτε δημιουργείτε ένα σύντομο βίντεο, να είστε αυθεντικοί και να εστιάζετε στην ωφέλεια που μπορεί να προσφέρει το βιβλίο σας στους αναγνώστες.
Θυμηθείτε, δεν πρόκειται για εσάς –είναι για τους αναγνώστες σας και τι μπορεί να κάνει το βιβλίο σας για αυτούς.
Βασικό πακέτο: Να κατέχετε το μήνυμά σας. Είστε ο καλύτερος συνήγορος για το βιβλίο σας και οι αναγνώστες σας περιμένουν να σας ακούσουν.
Ένα καλό παράδειγμα: Ο συγγραφέας φαντασίας Brandon Sanderson είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός συγγραφέα που έχει ενστερνιστεί πλήρως τον ρόλο του ως έμπορος. Ο Brandon χρησιμοποιεί καμπάνιες Kickstarter και Croudfunding, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον δικό του ιστότοπο για να προωθήσει τα βιβλία του, δίνοντας στους αναγνώστες του πρόσβαση –πίσω από τα παρασκήνια– στη δημιουργική του διαδικασία.
Προωθώντας τα βιβλία του απευθείας στο κοινό του, ο Brandon συγκέντρωσε πάνω από 40 εκατομμύρια δολάρια στο Kickstarter για τα ειδικής έκδοσης βιβλία του, αποδεικνύοντας ότι οι συγγραφείς μπορούν να επιτύχουν, αν περάσουν το μήνυμά τους και εφαρμόσουν το απαιτούμενο μάρκετινγκ με αυτοπεποίθηση.

  1. Εξέλιξη: Μάθε τα μυστικά των νέων τεχνολογιών

Εξέλιξη - μάρκετινγκ βιβλίου

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να σας βοηθήσει να γράψετε το επόμενο best-seller σας; Σας προσκαλούμε σε ένα μοναδικό ταξίδι στον κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης και της δημιουργικής γραφής.
Στο webinar “Author AI Assistant Masterclass“, θα ανακαλύψετε ένα σύνολο ισχυρών, δωρεάν εργαλείων που θα σας βοηθήσουν σε κάθε στάδιο της συγγραφικής σας διαδρομής.


Τι θα μάθετε:

  • Γράφοντας με την ταχύτητα του φωτός: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε το άγχος της “λευκής σελίδας” και να δημιουργήσετε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας ταχύτερα από ποτέ.
  • Βελτιστοποιήστε τα κείμενά σας: Ανακαλύψτε πώς να χρησιμοποιήσετε εργαλεία AI για να βελτιώσετε τη γραφή σας, να εντοπίσετε λάθη και να δημιουργήσετε κείμενα που να αρέσουν στο κοινό σας.
  • Δημιουργήστε εντυπωσιακά γραφικά: Χωρίς να χρειάζεστε προηγμένες γνώσεις σχεδιασμού, μάθετε πώς να δημιουργήσετε εντυπωσιακά εξώφυλλα βιβλίων, εικονογραφήσεις και άλλα γραφικά στοιχεία.
  • Προωθήστε τα βιβλία σας αποτελεσματικά: Αξιοποιήστε την Τεχνητή Νοημοσύνη για να δημιουργήσετε περιγραφές προϊόντων που πωλούν, να σχεδιάσετε αποτελεσματικές καμπάνιες μάρκετινγκ και να αυξήσετε την ορατότητα και αναγνωρισιμότητά σας.

ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ  

Ai webinar - μάρκετινγκ βιβλίου

 


[ΕΠΙΛΟΓΟΣ] Λάβετε δράση: Ξεκινήστε από χαμηλά, μείνετε συνεπείς

Είναι εντάξει να ξεκινήσετε κάνοντας μικρά βήματα προς τη βελτίωση του μάρκετίνγκ σας. Ακολουθούν μερικές απλές ενέργειες που μπορείτε να κάνετε από σήμερα:

  • Αφιερώστε 30 λεπτά σκεπτόμενοι τις προκλήσεις και τα κίνητρα του κοινού-στόχου σας.
  • Προσδιορίστε τρία θέματα περιεχομένου που ευθυγραμμίζονται με το βιβλίο σας και δημιουργήστε πιθανές αναρτήσεις γύρω από αυτά τα θέματα.
  • Εξασκηθείτε στην εγγραφή βίντεο όπου μιλάτε για το βιβλίο σας –είτε τα δημοσιεύσετε ποτέ είτε όχι. Θυμηθείτε, το μάρκετινγκ είναι ένας μαραθώνιος, όχι ένα σπριντ. Ξεκινήστε με μικρά, διαχειρίσιμα βήματα, και αρκετά σύντομα θα δείτε πώς αποφέρουν μεγάλα αποτελέσματα.

 

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μετάβαση στο περιεχόμενο