Comodo SSL

BLOG

  • ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ

Τα ηχογραφημένα βιβλία (audiobooks) έχουν παραδοσιακά χρησιμοποιηθεί για την εκμάθηση δεύτερων γλωσσών, ή από μαθητές με προβλήματα μάθησης, ή από ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

Σε πολλές περιπτώσεις τα audiobooks έχουν βοηθήσει σημαντικά τους μαθητές που για οποιονδήποτε λόγω δεν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε έντυπα βιβλία στερούμενοι της απόλαυση του διαβάσματος. Αλλά δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ευρέως από τον μέσο όρο των αναγνωστών. Αυτό το άρθρο απαριθμεί τα πλεονεκτήματα των ηχογραφημένων βιβλίων για όλους τους σπουδαστές, και όχι μόνο.

Μου αρέσει πολύ να ακούω ηχογραφημένα βιβλία. Μοιράζομαι τον ενθουσιασμό μου με όσους γνωρίζω και θέλει να με ακούσει, από δασκάλους, μαθητές, γονείς, μέλη της οικογένειάς μου κ.ά. Πολλοί, αποδέχονται τις αξίες τους.

Όμως κάποιες φορές, ο ενθουσιασμός μου βρίσκεται αντιμέτωπος με σχόλια όπως “Αυτό δεν είναι πραγματικό διάβασμα” ή “Δεν θα αφήσω τους μαθητές μου να ακούσουν audiobooks, διότι αυτό είναι απάτη“. Το να ακούς ένα βιβλίο είναι σίγουρα κάτι διαφορετικό από το να το διαβάζεις, αλλά είναι εξαπάτηση; Μήπως το να ακούς ένα βιβλίο μετράει όσο και η ανάγνωση;

Υποθέτω ότι η απάντηση στο ερώτημα αυτό πρέπει να προέρχεται από τον προσωπικό ορισμό της ανάγνωσης κάθε ατόμου. Εάν η ανάγνωση είναι η κατανόηση του περιεχομένου και του θέματος ενός βιβλίου, τότε τα audiobooks πετυχαίνουν αυτόν τον σκοπό. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την σημασία της αποκωδικοποίησης στη διδασκαλία των παιδιών που παρέχει το διάβασμα των βιβλίων. Όμως, η κατανόηση του μηνύματος, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης σχετικά με το περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας την φαντασία και κάνοντας συνδέσεις, είναι στο επίκεντρο του τι σημαίνει να είσαι ένας αναγνώστης και γιατί τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν τα βιβλία.

Τα ηχογραφημένα βιβλία έχουν παραδοσιακά χρησιμοποιηθεί για την εκμάθηση δεύτερων γλωσσών, ή από μαθητές με προβλήματα μάθησης, ή από ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Σε πολλές περιπτώσεις τα audiobooks έχουν βοηθήσει σημαντικά τους μαθητές που για οποιονδήποτε λόγω δεν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε έντυπα βιβλία στερούμενους της απόλαυση του διαβάσματος. Αλλά δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ευρέως από τον μέσο όρο των αναγνωστών. Έχει γραφτεί από τον J. Varley το 2002 ότι,

“Είναι αβέβαιο το αν τα audiobooks ανήκουν στον αξιοσέβαστο κόσμο των βιβλίων ή στον κόσμο της ψυχαγωγίας, και πολλοί εκπαιδευτικοί επέλεξαν τον δρόμο της αποφυγής τους”.

Μπορεί λοιπόν να είναι σκόπιμο, να απαριθμήσω τα πλεονεκτήματα των ηχογραφημένων βιβλίων για όλους τους φοιτητές/μαθητές.

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν:

  • Για εξοικείωση των φοιτητών με τα βιβλία πάνω από το επίπεδο ανάγνωσης τους.
  • Σαν μοντέλο για καλή ερμηνευτική ανάγνωση.
  • Για να διδαχθούν κρίσιμη ακρόαση.
  • Για να τονίσετε το χιούμορ στα βιβλία.
  • Για εισαγωγή σε νέα είδη που ο μαθητής δεν θα μπορούσε να εξετάσει με άλλο τρόπο.
  • Για παρουσίαση νέων λέξεων ή δύσκολων κύριων ονομάτων και γεωγραφικών περιοχών.
  • Για να παραβλέψουν άγνωστες διαλέκτους ή προφορές, παλαιά γλώσσα, και ντεμοντέ λογοτεχνικό στυλ.
  • Για να προσφέρουν μία γέφυρα επικοινωνίας για σοβαρά θέματα συζητήσεων για γονείς και παιδιά, που θα μπορούν να ακούσουν μαζί, αθλητικά γεγονότα, μουσικά μαθήματα, ή στις διακοπές.
  • Για να προσφέρουν την ουσία και την απόλαυση της ακρόασης όμορφων ιστοριών, που θα λέγονται από εξαιρετικά ταλαντούχους αφηγητές (Baskin & Haris, 1995, παρ. 376).

audio-bookΕπιπλέον, πολλά audiobooks διαβάζονται από το δημιουργό ή περιλαμβάνουν σχολιασμό από τον συγγραφέα. Μια ηχογράφηση του Fighting Ground της Avi, περιλαμβάνει μία συνέντευξη της συγγραφέως, όπου εξηγεί πως προέκυψε η ιδέα του βιβλίου της. Τέτοιες πληροφορίες μπορούν να παρέχουν σύνδεση των μαθητών με τους συγγραφείς, και να κατανοήσουν καλύτερα τον τρόπο σκέψης του συγγραφέα και την διαδικασία γραφής.

Πάρα τα πολλά οφέλη τους όμως, τα audiobooks δεν είναι για όλους. Για άλλους, η φωνή του αφηγητή μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό ή η χρήση ψηφιακών μέσων ακρόασης μπορεί να είναι επαχθής σε σύγκριση με την ευελιξία του βιβλίου. Αλλά η πλειοψηφία τους, θα βρει μία καλή αφήγηση πάνω σε ποιοτική λογοτεχνία να είναι μία μεταμορφωτική εμπειρία γι’ αυτούς.
Ο J. Varley είπε,

“Ένα πράγμα που μου έκανε εντύπωση σχετικά με τον τρόπο που περιγράφουν οι άνθρωποι την εμπειρία ακούσματος ενός ηχογραφημένου βιβλίου, είναι η ένταση της απορρόφησής τους και του συναισθήματος. Πηγαίνουν κατευθείαν στην ψυχή σου”, είπε ένας ακροατής.

Ένας λόγος που τα audiobooks δεν βρίσκουν τον δρόμο προς τις αίθουσες διδασκαλίας είναι η διαθεσιμότητά τους. Οι δημόσιες βιβλιοθήκες έχουν συνήθως μία ικανοποιητική ποσότητα ηχογραφημένων βιβλίων, όμως, οι σχολικές βιβλιοθήκες έχουν περιορισμένο αριθμό τους, γιατί είναι ακριβά. Πρέπει να ληφθούν υπόψη και το επιπλέον κόστος των συσκευών αναπαραγωγής, των ακουστικών, και των μπαταριών, επίσης, και αν και οι τιμές τους έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, τα σχολεία δεν διαθέτουν συνήθως κονδύλια για τέτοιου είδους αγορές.

Εάν τα χρήματα είναι διαθέσιμα για την αγορά audiobooks, είναι σημαντικό για τους βιβλιοθηκονόμους και τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τη δουλειά τους πριν από την αγορά.

Τα ηχογραφημένα βιβλία ενός και μόνο συγγραφέα, χωρίς περικοπές, τείνουν να είναι τα  καλύτερα, αν και μερικές δραματοποιήσεις (όπως το “His Dark Materials trilogy”, τριλογία του Φίλιπ Πούλμαν, που διαβάζεται από τον συγγραφέα με ένα θίασο πέραν των 40 Βρετανών ηθοποιών), μπορεί να είναι εξαιρετική.

 

ΠΗΓΗ: Denise Johnson


 

Υπάρχουν πολλά εργαλεία, δωρεάν και επί πληρωμή, ώστε να αποκτήσεις ο ίδιος τη δυνατότητα παραγωγής του Audiobook σου.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ: Audiobooks – Εργαλεία δημιουργίας Ηχογραφημένων Βιβλίων (Δωρεάν & πληρωταία)

Χρειάζεσαι κάποιον επαγγελματία, για να φτιάξεις κι εσύ το δικό σου βιβλίο σε μορφή ηχο-βιβλίου (audiobook);

Lefko Melani Sound Services

 

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μετάβαση στο περιεχόμενο