Comodo SSL

Πως να εκδώσω το πρώτο μου βιβλίο (στην Ελλάδα

2η ΔΩΡΕΑΝ τηλε-συζήτηση της “Διαδικτυακής Αυτοέκδοσης” & των Εκδόσεων “ΛΕΥΚΟ ΜΕΛΑΝΙ”.

Πως να εκδώσω το πρώτο μου βιβλίο

Η Ελλάδα διαθέτει μία πολύ μικρή αναγνωστική αγορά, εάν μάλιστα περιορίσουμε τα κριτήρια στο λεγόμενο «ποιοτικό βιβλίο» ο αριθμός των αναγνωστών μειώνεται δραματικά. Το γεγονός αυτό, συνδυασμένο με την κρίση και την πολύ κακή τακτική των εκδοτικών οίκων, έχει δυσκολέψει πολύ περισσότερο σήμερα την έκδοση νέων συγγραφέων.

Οι περισσότεροι εκδοτικοί οίκοι αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρότατα προβλήματα ρευστότητας, κάποιοι από αυτούς απλώς ανακυκλώνουν επιτυχημένους τίτλους του παρελθόντος κλασικών ή δοκιμασμένων συγγραφέων και κάποιοι άλλοι ζητούν σε μόνιμη βάση χρήματα από τους νέους συγγραφείς λειτουργώντας σαν απλά τυπογραφεία που εκμεταλλεύονται την λαχτάρα τους για να δουν το όνομά τους τυπωμένο σε ένα εξώφυλλο.

Μέσα σ’ αυτό το άναρχο και λίγο σκοτεινό τοπίο, ευτυχώς έχουν ξεπροβάλλει κάποιες εναλλακτικές λύσεις που θα δούμε παρακάτω. Ας ξεπεράσουμε το στάδιο της συγγραφής, (αυτό απαιτεί ξεχωριστό άρθρο) και ας υποθέσουμε πως το βιβλίο σας έχει τελειώσει, το έχετε περάσει σε ένα κλασέρ (ή stick) και αναζητάτε εκδότη. Ιδού ποιοι είναι σήμερα (2019) οι πιο γνωστοί δρόμοι που μπορείτε να ακολουθήσετε και που θα σας επιτρέψουν να ελπίζετε για την εκτύπωση, ή απλά την δημοσίευσή του…

 

Η παραδοσιακή μέθοδος

Πρόκειται για τον κλασικό τρόπο αποστολής χειρογράφου (ή ηλεκτρονικού αρχείου) στον εκδοτικό οίκο και αναμονής για απάντηση έγκρισης ή απόρριψης. Τι πρέπει να έχετε υπόψη εάν ακολουθήσετε αυτή τη μέθοδο:

1. Οι περισσότεροι εκδότες στην ιστοσελίδα τους έχουν πολύ συγκεκριμένες οδηγίες για την αποστολή χειρογράφου. Κάποιες είναι τυπικές, κάποιες δεν μπορείτε να τις παραβιάσετε γιατί το χειρόγραφό σας θα μπει στην άκρη χωρίς καν να διαβαστεί. Για παράδειγμα οι εκδόσεις Ψυχογιός (δείτε εδώ) απαιτούν minimum αριθμό σελίδων. Είναι μια άποψη κι αυτή, βιβλία με το ζύγι. Όπως και να ‘χει, αυτό μπορεί να μην σας ενοχλεί, και εάν το συγγραφικό σας ύφος ταιριάζει με τα κριτήριά τους και τα βιβλία που εκδίδουν, γιατί όχι;
Επιπλέον την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές μόνο ένα μικρό ποσοστό εκδοτών (Καστανιώτης, Νεφέλη, Διόπτρα, Στοχαστής και ελάχιστοι ακόμη...) δέχονται να υποβάλετε το βιβλίο σας ηλεκτρονικά – αυτό βέβαια είναι κάτι που στο μέλλον θα μεταβάλλεται μέρα με τη μέρα, γι αυτό ελέγχετε τακτικά τις εκδοτικές ιστοσελίδες.

2. Διαβάστε προσεκτικά τις οδηγίες σε κάθε εκδοτική ιστοσελίδα, αλλά κυρίως ερευνήστε το είδος (εάν είναι στοχευμένοι εκδότες) και το περιεχόμενο των βιβλίων που εκδίδουν. Δεν έχει νόημα για παράδειγμα να στείλετε μία ιατρική μελέτη στον Ίκαρο που εκδίδει σχεδόν μόνο ποίηση, όπως δεν έχει νόημα να υποβάλετε ποίηση στον Λιβάνη. Επιπλέον εκδοτικοί οίκοι που ειδικεύονται περισσότερο στη λεγόμενη “ροζ” λογοτεχνία (αδόκιμος και άτυχος ο όρος, αλλά αυτό δεν μας ενδιαφέρει εδώ...) είναι απίθανο να ασχοληθούν με έργα υψηλότερου προβληματισμού, δοκίμια και επιστημονικές μελέτες.

3. Ένα ερώτημα που απασχολεί αρκετούς νέους συγγραφείς είναι εάν θα πρέπει να επιλέξουν έναν και μοναδικό εκδότη ή αν θα πρέπει να προχωρήσουν σε μαζική αποστολή τού έργου τους – τουλάχιστον προς εκείνους που κρίνουν πως ταιριάζουν με τα λογοτεχνικά τους κριτήρια.
Η απάντηση είναι αυτονόητη και προκύπτει μέσα από τους ίδιους τους εκδότες, καθώς οι περισσότεροι υπόσχονται απάντηση μέσα σε τρεις μήνες, υπάρχουν εκείνοι που μιλούν για εξάμηνο και υπάρχει επίσης εκδότης που ακουμπά το ένα έτος.
Με αυτό το τοπίο, είναι φυσικό οι περισσότεροι να προτιμούν τη μαζική αποστολή [σημειώστε  πως οι εκδόσεις Λιβάνη είναι οι μόνες που ζητούν αποκλειστικότητα στην αποστολή δίνουν προοπτική απάντησης στο εξάμηνο και σας ζητούν και υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχετε αποστείλει το έργο σας αλλού]. Όλοι οι υπόλοιποι δεν έχουν πρόβλημα και άλλωστε γιατί να έχουν;
Ο χρόνος είναι πολύτιμος για να τον σπαταλάτε σε δυσκίνητους οργανισμούς, αφήστε που υπάρχουν πολλοί εκδοτικοί οίκοι που δεν καταδέχονται να απαντήσουν ποτέ – ούτε καν με την τυπική επιστολή αρνητικού περιεχομένου.

4. Κανόνας σχεδόν χωρίς εξαιρέσεις: εάν κάποτε λάβετε επιστολή είναι σχεδόν βέβαιο πως περιλαμβάνει απόρριψη, η έγκριση έρχεται συνήθως με ένα τηλεφώνημα για ραντεβού.
Προσοχή: εάν δεχθείτε ένα τέτοιο τηλεφώνημα για ραντεβού, (και ιδιαίτερα σε πολύ σύντομο χρόνο από την ημερομηνία που αποστείλατε το έργο σας) διευκρινίστε εάν την έκδοση την εννοούν πληρωμένη από εσάς ή εάν την αναλαμβάνουν εκείνοι. Είναι πολλοί οι συγγραφείς που ξεκίνησαν μέσα στην καλή χαρά για το ραντεβού τους για να διαπιστώσουν πως δεν μιλούσαν με εκδότη, αλλά με έναν απλό τυπογράφο και μάλιστα διψασμένο για γρήγορη είσπραξη χρημάτων…

 

Η δωρεάν έκδοση

Είναι μία καλή εναλλακτική, ιδιαίτερα εάν σκεφθείτε πως στην Ελλάδα ελάχιστοι συγγραφείς ζουν από τη δουλειά τους και αυτοί όχι πλουσιοπάροχα. Για το πρώτο σας βιβλίο είναι μια εύκολη και προπαντός γρήγορη λύση και είναι σημαντικό πως σήμερα δεν αποκλείει την πιθανότητα έντυπης έκδοσης στο μέλλον εάν τα πράγματα πάνε καλά. Θα ήταν πιο δόκιμο να μιλάμε για δωρεάν δημοσίευση που γίνεται με παράλληλους τρόπους.

Επιλέγετε κατ αρχήν την ιστοσελίδα που θέλετε να αναρτήσετε το βιβλίο σας. Υπάρχουν κι εδώ πολλές επιλογές, σήμερα ακόμη και κάποιος που είναι άπειρος σε υπολογιστές μπορεί να καταλάβει πότε μια ιστοσελίδα έχει σημαντική κυκλοφορία. Καλά λόγια έχουμε ακούσει για  τα 24grammata (σειρά «εν καινώ» για νέους συγγραφείς), αλλά σίγουρα υπάρχουν αρκετές αξιοπρεπείς σελίδες ακόμη.
Δωρεάν, μπορείτε επίσης να διαθέτετε το βιβλίο σας και στο ηλ/κο βιβλιοπωλείο των εκδόσεων Λευκό Μελάνι, από εδώ…

Το μειονέκτημα τής δωρεάν διάθεσης είναι φυσικά ότι δεν πρόκειται να δείτε ούτε 1 ευρώ στην τσέπη από το πόνημά σας. Στα πλεονεκτήματα: ότι θα σας διαβάσουν πολλοί περισσότεροι από την περίπτωση της έντυπης έκδοσης των 500 αντιτύπων, στις περισσότερες περιπτώσεις θα έχετε άμεση επικοινωνία με τους αναγνώστες σας και το κυριότερο: οι εκδότες παρακολουθούν τα βιβλία στο διαδίκτυο που αυξάνονται διαρκώς και όταν δουν πως κάποιο πηγαίνει πολύ καλά το πιθανότερο είναι να σας πλησιάσουν για την έντυπη έκδοσή του. Έχει συμβεί κάποιες φορές, όχι πολλές, αλλά έχει συμβεί.

Σημειώστε επίσης πως στις περισσότερες φορές στην δωρεάν διάθεση τα πνευματικά δικαιώματα παραμένουν σε εσάς και κανείς δεν σας απαγορεύει να προχωρήσετε και στην εκτύπωση του βιβλίου όσο διατίθεται δωρεάν στο διαδίκτυο. Θυμηθείτε τέλος ότι και εδώ – όπως άλλωστε και σε όλους τους άλλους τρόπους όπου μιλάμε – σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι δικές σας προσπάθειες προώθησης κυρίως μέσα από κοινωνικά δίκτυα και ιστοσελίδες ανάλογου περιεχομένου.

 

Η αυτοέκδοση

Ας υποθέσουμε ότι δεν σας ενοχλεί να χρηματοδοτήσετε την έκδοση του βιβλίου σας, είτε γιατί δεν έχετε οικονομικό πρόβλημα, είτε γιατί έχετε απογοητευθεί από την κλασική μέθοδο που έχει γεμίσει το συρτάρι σας με μερικές δεκάδες απορριπτικές επιστολές. Σε γενικές γραμμές υπάρχουν δύο τρόποι για την αυτοέκδοση:

1. Οι παραδοσιακοί εκδότες

Πρόκειται για τους τυπογράφους-εκδότες που λέγαμε παραπάνω. Δυστυχώς παραμένει μέχρι σήμερα ο καλύτερος ίσως τρόπος για την αυτοέκδοσή σας, καθώς μπαίνετε κάτω από την επωνυμία ενός γνωστού εκδοτικού οίκου, έχετε κάποιες (θεωρητικές) εγγυήσεις επιμέλειας και διορθώσεων και την ελπίδα μιας στοιχειώδους προώθησης. Και μιλάμε για στοιχειώδη προώθηση, γιατί τις περισσότερες φορές (σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν οι περισσότεροι) το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν βρίσκεται τόσο στην έκδοση του βιβλίου όσο στην αποτελεσματική προώθησή του.

Κάθε εκδοτικός από εκείνους (όσους…) που εμπορεύονται το όνειρο ενός συγγραφέα, υπόσχεται ένα πακέτο ενεργειών (προωθητικών και μη). Όταν δώσετε τα χρηματάκια σας – εάν το αποδεχθείτε – φροντίστε τουλάχιστον να αποτυπώνονται όλα αυτά στο συμβόλαιο που θα υπογράψετε. Έχετε πάντως υπόψη ότι ακόμη και τότε οι υποσχέσεις διαψεύδονται καθώς πολλές φορές είναι τελείως αόριστες…
Καλύτερα να “ελέγχετε” τις παλαιότερες δουλείες ενός εκδότη, τι βλέπετε (ή τι μαθαίνετε) να έχουν προσφέρει σε άλλους συγγραφείς, καθώς και το κύρος του ονόματός του στην “πιάτσα”. Το να μην βρείτε καμία (ή ελάχιστες) κακή κριτική ή δημόσια παράπονα, είναι και αυτό ένα σημάδι αξιοπιστίας.

Να θυμάστε επίσης ότι το πεδίο είναι τελείως άναρχο και υπάρχουν σημαντικές χρηματικές διαφορές από εκδότη σε εκδότη. Μην πάρετε καμία απόφαση εάν δεν συζητήσετε με τουλάχιστον τρεις, επιπλέον φροντίστε να συγκρίνετε παρόμοια πακέτα – από την επιμέλεια έως την προώθηση. 

2. Οι ηλεκτρονικοί εκδότες

Οι περισσότεροι διαθέτουν μία ομάδα γραφιστών, επιμελητών κλπ. που θα επιμεληθεί το βιβλίο σας.
Άλλοι το εκδίδουν σε όσα αντίτυπα συμφωνήσετε.
Άλλοι προτιμούν την εκτύπωση κατά παραγγελία (print on demand). Αυτό σημαίνει πως το βιβλίο σας υπάρχει με την συμφωνημένη τιμή στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα και εκτυπώνεται μόνο όταν το παραγγείλει κάποιος.

Ανάμεσα στις εκατοντάδες ιστοσελίδες αυτοέκδοσης υπάρχουν και κάποιες σοβαρές προσπάθειες – μία εκ των οποίων πιστεύουμε πως είναι και αυτή των εκδόσεων Λευκό Μελάνι. Δεν έχει νόημα να αναφέρουμε ονόματα, εύκολα θα τα βρείτε στο διαδίκτυο, αλλά κι εδώ πρέπει να θυμάστε πως το πρόβλημα είναι στην προώθηση. Τα βιβλία συνήθως χάνονται σε ιστοσελίδες χαμηλής κυκλοφορίας, και για βιβλιοπωλεία, ούτε λόγος…Σε κάθε περίπτωση είναι καλό να είστε έτοιμοι να προσφέρετε προσωπική εργασία και εφευρετικές προωθητικές ιδέες – κυρίως μέσα από το διαδίκτυο…

 Οι εκδόσεις Λευκό Μελάνι είναι ένας από αυτούς που δεν πρέπει να παραλείψετε να προσεγγίσετε – τουλάχιστον για μία επικοινωνία μαζί μας – πιστεύοντας πως οι ευέλικτες προτάσεις μας μπορούν να είναι/γίνουν απόλυτα εναρμονισμένες με τις επιθυμίες του κάθε συγγραφέα, στο πνεύμα της εποχής και το σύγχρονο μάρκετινγκ. Σίγουρα θα βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος συνεργασίας, ώστε να δημοσιεύσετε μαζί μας ένα αξιοπρεπέστατο βιβλίο, σε όλες τις μορφές (ψηφιακές και έντυπες), με μόνιμη υποστήριξη και με ένα τεράστιο πεδίο και δίκτυο προώθησης. Ο “υβριδικός” τρόπος έκδοσης που ακολουθούμε, μπορεί να μας τοποθετήσει ανάμεσα στις δύο παραπάνω κατηγορίες, καθώς οι μέθοδοι που χρησιμοποιούμε δεν περιορίζονται μόνο σε διαδικτυακούς, αλλά και σε φυσικούς τόπους – όπως τα φυσικά βιβλιοπωλεία κ.α. σημεία. 



Σε γενικές γραμμές το κόστος μιας σοβαρής αυτοέκδοσης ξεκινά από 400-500 ευρώ και μπορεί να φτάσει στις αρκετές χιλιάδες ευρώ.

Εάν ο στόχος σας είναι να βγάλετε απλώς λίγα αντίτυπα για την οικογένεια ή τους φίλους σας και αδιαφορείτε για συγγραφική καριέρα, είναι καλύτερα να πάτε σε ένα τυπογραφείο με τα έτοιμα από εσάς αρχεία και να διαπραγματευθείτε – με τα σημερινά μέσα θα σας έρθει πολύ φθηνότερα και η εμφάνισή του μπορεί να είναι πολύ πιο αξιοπρεπής απ’όσο φαντάζεστε, για το σκοπό που το θέλετε.

Ακόμη καλύτερη μέθοδος για όσους έχουν ακόμη και στοιχειώδεις γνώσεις υπολογιστών είναι η αυτοέκδοση στο εξωτερικό σε συνεργασία με μεγάλες εκδοτικές πλατφόρμες, όπως για παράδειγμα την Amazon και αρκετές άλλες. Κατά την γνώμη μας ο πιο έντιμος, αποτελεσματικός, γρήγορος και φθηνότερος τρόπος αυτοέκδοσης σήμερα.

Σε αυτή την επιλογή σας – εάν αυτή κάνετε – η τεχνογνωσία και η εμπειρία της “Διαδικτυακής Αυτοέκδοσης” μπορεί να ολοκληρώσει για εσάς όλες τις απαραίτητες εργασίες που απαιτούνται, γρήγορα, οικονομικά και αξιόπιστα! Μάθε περισσότερα για τις υπηρεσίες της Διαδικτυακής Αυτοέκδοσης, εδώ…

 

ΠΗΓΗ

 

Γι’ αυτό το άναρχο τοπίο, θα συζητήσουμε διεξοδικά και σε βάθος στη 2η ΔΩΡΕΑΝ τηλε-συζήτηση της “Διαδικτυακής Αυτοέκδοσης” & των Εκδόσεων “ΛΕΥΚΟ ΜΕΛΑΝΙ”, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Ιουλίου 2019, με σκοπό την ολοκληρωμένη ενημέρωση των συγγραφέων σχετικά με την έκδοση βιβλίων σήμερα. 

Λευκό Μελάνι_WEBINAR 2019

Εξασφάλισε ΤΩΡΑ τη συμμετοχή σου στη 2η ΔΩΡΕΑΝ τηλε-συζήτηση/σεμινάριο
της “Διαδικτυακής Αυτοέκδοσης” & των Εκδόσεων “ΛΕΥΚΟ ΜΕΛΑΝΙ”
σχετικά με τα πιο “φλέγοντα” ζητήματα που αφορούν την έκδοση
και αυτοέκδοση έντυπων και ψηφιακών βιβλίων το 2019, κάνοντας κλικ στην εικόνα.

 

ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ

  • Έκδοση & Αυτοέκδοση Ψηφιακών & Έντυπων Βιβλίων το 2019.
  • Νομικά | Φορολογία | Νομοθεσίες.
  • Ηλεκτρονικό Εμπόριο Βιβλίων / E-Shops / Πωλήσεις Βιβλίων μέσω τρίτων.

Εξασφάλισε κι εσύ ΤΩΡΑ τη συμμετοχή σου στη 2η ΔΩΡΕΑΝ τηλε-συζήτηση/σεμινάριο 
της Διαδικτυακής Αυτοέκδοσης & των Εκδόσεων “ΛΕΥΚΟ ΜΕΛΑΝΙ“, σχετικά με τα πιο “φλέγοντα” ζητήματα που αφορούν την έκδοση και αυτοέκδοση έντυπων και ψηφιακών βιβλίων το 2019, όπως: 

1. Νομιμοποίηση & δήλωση των αυτοεκδοτικών εισοδημάτων.

2. Νομικό & φορολογικό πλαίσιο γύρω από συμβάσεις με εκδότες.

3. Έκδοση ISBN | Πνευματικά & Εμπορικά δικαιώματα.

4. Web Content Marketing | Κατασκευή ιστοσελίδας – Πως & Γιατί?

5. Προώθηση και πώληση βιβλίων | Branding | Targeting | Social Media…

…και πολλά άλλα!

Στη συζήτηση της Πέμπτης 11 Ιουλίου 2019 συμμετέχουν φοροτεχνικοί, νομικοί και άλλοι ειδικοί, που θα μοιραστούν ΔΩΡΕΑΝ μαζί σας τις γνώσεις τους γύρω από την έκδοση βιβλίων σήμερα.

Πάτησε εδώ, και κάνε ΔΩΡΕΑΝ εγγραφή στη 2η ΔΩΡΕΑΝ τηλε-συζήτηση της “Διαδικτυακής Αυτοέκδοσης” & των Εκδόσεων “ΛΕΥΚΟ ΜΕΛΑΝΙ”

 

Add Comment

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Phone: 6982 147793
Fax: 210 654 456 3
Σικίνου 55, Κυψέλη, 11364
Αθήνα, Ελλάδα
Style switcher RESET
Body styles
Color settings
Link color
Menu color
User color
Background pattern
Background image

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου και κάνε εγγραφή στις ενημερώσεις μας για να ειδοποιείσαι για τις νέες κυκλοφορίες και άλλα νέα του Ηλεκτρονικού Βιβλιοπωλείου των Εκδόσεων Λευκό Μελάνι!!

Κάνε εγγραφή στις ενημερώσεις μας!